Urval av kund-målgrupp baserat på er verksamhet och fokus.
Personligt riktade budskap mot rätt beslutsfattare med återkoppling när affärsdialoger presenterar sig.
Digitala kampanjer riktade direkt till er målgrupp och beslutsfattare.
Content och digitalt innehåll.Låt oss skapa förtroende, närvaro och top of mind hos er målgrupp.
Affärsdialoger med beslutsfattare baserat på er målgrupp.
Engagera er endast i prospekts som är intresserade av era tjänster/lösningar.
Skapa förtroende och närvaro hos rätta kontaktpersoner utifrån er specifika målgrupp.
Få affärsmöjligheter och kundmöten förmedlade löpande.
Ni lägger minimal tid på genomförandet.
Har ni någon gång fått ett förtroende, respekt och nyfikenhet för en person och dess varumärke via ett digitalt forum utan att ni ej känner personen?
I det första klippet berättade jag om innebörden av digital synlighet. I detta klipp lyfter jag fram de primära fördelarna.
Innan ni påbörjar urvalet av de kontaktpersoner ni önskar pinpointa – Behöver ni ha en klar bild över er målgrupp.
När ni har tagit fram parametrarna för er målgrupp så genererar ni er prospektlista.
Detta klipp fokuserar på att ge er en bild över de 9 huvudkomponenterna inom digital synlighet och varför de är lika viktiga.
Detta klipp fokuserar på hur det första Kontakt budskapet bör se ut och vad ni skall tänka på när ni skickar det till er prospektlista.
Detta klipp fokuserar på hur presentationsbudskapet bör se ut till de prospekts som tackat ja att ni får ingår i deras affärsnätverk.
Detta klipp fokuserar på hur synergibudskapet bör se ut till de prospekts som tackat ja att ingå i ditt affärsnätverk.
Detta klipp fokuserar på en summering av de 3 huvudbudskapen och hur ni löpande kan arbeta med budskap i olika former.
Detta klipp är en kort summering av de olika stegen avseende Digital Prospektering.
Metodiken avseende digital synlighet B2B– Bygg förtroende, närvaro och top of mind mot er målgrupp och direkta beslutsfattare
Skapa en tydlig och välkomnande Linkedin profil samt lär er om verktyg och finesser med LinkedIn som plattform.
Vi bygger också kompetens om hur ni själva kan arbeta praktiskt med processen omkring Digital Prospektering.
Buzz-ord & vikten av löpande content på er Linkedin profil.
Värdefulla rutiner på Linkedin.
Tips & Tricks för att nå ut i bruset på LinkedIn.
Så arbetar ni proaktivt med Linkedin som marknads och säljplattform med målsättningen att öka kundbasen.
Vi genomför en målgruppsanalys och benchmarkar er målgrupp och beslutsfattare mot LinkedIns databas.
Låt oss skapar affärsmöjligheter genom att bygga förtroende, närvaro och top of mind hos er specifika målgrupp.
Där valet att påbörja en affärsprocess ligger hos kunden och är baserad på ert varumärke, kompetens och digitala närvaro.
Vilket gör att ni kommer i kontakt med prospekts som är intresserade av era tjänster och lösningar.
Vi projektleder gärna våra kunders resa på Linkedin.
Skapa förtroende och närvaro hos era nya kontaktpersoner i ert LinkedIn nätverk.
Bygg en viktigt top of mind hos era kunder där ni och er verksamhet syns i era kunders digitala flöden.
Presentera värdeskapande innehåll och bygg kompetens mot er målgrupp.
Vi projektleder stöttar och skapar content i våra kunders contentstrategi.