Att ha en strategi för sociala medier är ett måste för varje företag och organisation. Det första er strategi ska göra är att tala om vad företaget vill uppnå med att använda sociala medier. Svaret kan vara att sälja mer, öka kännedom, skapa förtroende, rekrytera eller hjälpa era kunder.
Gör klart vilka som är er målgrupp. Ju tydligare ni identifierar er målgrupp(er) desto bättre möjlighet att bygga rätt närvaro, förtroende, värde och top of mind mot den.
Er strategi måste tala om vad som behövs göras och vem som är ansvarig. Ni behöver slå fast vem som ska lägga upp innehåll, interagera med följare och besökare, svara på frågor och lyssna efter vad som sägs. Vad annonseringen bör innehålla och vem som ansvar för den. Vem som tittar på trender och utveckling?
Strategin är din laguppställning. Proaktivt arbete är väldigt viktigt i kommunikationen med er målgrupp på LinkedIn.
Vi hjälper våra kunder med deras digitala content både utifrån ett strategiskt synssätt och praktiskt genomförande och skapande. Allt vårt arbete skapas av en ackrediterad copywriter där fokus på SEO-anpassade texter är en självklarhet.
Målsättningen med er social media och content strategi är att skapa en långsiktig närvaro, förtroende och top of mind mot er målgrupp och direkta beslutfattare med det primära syftet att öppna upp dörrar som genererar fler affärsmöjligheter och varmare dialoger.