DIGITAL PROSPEKTERING

Skapa affärsmöjligheter genom att bygga förtroende, närvaro och top of mind hos er målgrupp.

DIGITAL PROSPEKTERING

Steg för steg

  • ANALYS AV MÅLGRUPP

    Urval av kund-målgrupp baserat på er verksamhet och fokus.

  • KONTAKT

    Personligt riktade budskap mot rätt beslutsfattare med återkoppling när affärsdialoger presenterar sig.

  • Digitala kampanjer

    Digitala kampanjer riktade direkt till er målgrupp och beslutsfattare.

  • CONTENT

    Förtroende, närvaro och top of mind hos er målgrupp.

  • KUNDMÖTEN

    Affärsdialoger med beslutsfattare baserat på er målgrupp.

VARFÖR DIGITAL PROSPEKTERING?

Engagera er endast i prospekts som är intresserade av era tjänster/lösningar.

Skapa förtroende och närvaro hos rätta kontaktpersoner utifrån er specifika målgrupp.

Få affärsmöjligheter och kundmöten förmedlade löpande.

Ni lägger minimal tid på genomförandet.

Vad är Digital Prospektering?

Så vad är Digital Prospektering?
Har ni någon gång fått ett förtroende, respekt och nyfikenhet för en person och dess varumärke via ett digitalt forum utan att ni ej känner personen?

Varför Digital Prospektering?

I det första klippet berättade jag om innebörden av Digital Prospektering. I detta klipp lyfter jag fram de primära fördelarna.

Analys av målgrupp vid Digital Prospektering.

Innan ni påbörjar urvalet av de kontaktpersoner ni önskar pinpointa – Behöver ni ha en klar bild över er målgrupp.

Framtagande av prospektslista vid Digital Prospektering.

När ni har tagit fram parametrarna för er målgrupp så genererar ni er prospektlista.

De 5 huvudkomponenterna inom Digital prospektering.

Detta klipp fokuserar på att ge er en bild över de 5 huvudkomponenterna inom Digital Prospektering och varför de är lika viktiga.

Kontaktbudskapet vid Digital Prospektering.

Detta klipp fokuserar på hur det första Kontakt budskapet bör se ut och vad ni skall tänka på när ni skickar det till er prospektlista.

Presentationsbudskapet vid Digital Prospektering.

Detta klipp fokuserar på hur presentationsbudskapet bör se ut till de prospekts som tackat ja att ni får ingår i deras affärsnätverk.

Synergibudskapet vid Digital Prospektering.

Detta klipp fokuserar på hur synergibudskapet bör se ut till de prospekts som tackat ja att ingå i ditt affärsnätverk.

Repetition av de 3 huvudbudskapen.

Detta klipp fokuserar på en summering av de 3 huvudbudskapen och hur ni löpande kan arbeta med budskap i olika former.

Summering av alla stegen avseende Digital Prospektering.

Detta klipp är en kort summering av de olika stegen avseende Digital Prospektering.

TJÄNSTER

WORKSHOP

Skapa en tydlig och välkomnande Linkedin profil samt lär er om verktyg och finesser med LinkedIn som plattform.

Vi bygger också kompetens om hur ni själva kan arbeta praktiskt med processen omkring Digital Prospektering.

Buzz-ord &  vikten av löpande content på er Linkedin profil.

Värdefulla rutiner på Linkedin.

Tips & Tricks för att nå ut i bruset på LinkedIn.

DIGITAL PROSPEKTERING

Låt oss skapar affärsmöjligheter genom att bygga förtroende, närvaro och top of mind hos er specifika målgrupp.

Där valet att påbörja en affärsprocess ligger hos kunden och är baserad på ert varumärke, kompetens och digitala närvaro.

Vilket gör att ni kommer i kontakt med prospekts som är intresserade av era tjänster och lösningar.

CONTENT PÅ ERA LINKEDIN SIDOR

Skapa förtroende och närvaro hos era nya kontaktpersoner i ert LinkedIn nätverk.

Bygg en viktigt top of mind hos era kunder där ni och er verksamhet syns i era kunders digitala flöden.

Vill du bli uppringd?