Vill du med ha ett högt antal deltagare på era LinkedIn Events ?

Vill du med ha ett högt antal deltagare på era LinkedIn Events ?

Så driver du ett högt antal deltagare att anmäla sig till ert LinkedIn Event! 

Under våren har WEFIND haft två seminarier i ämnet Social Selling där över 900 samt 600 personer anmält sig.

Vi vill dela med oss av 7 insikter om varför vi lyckats så bra.

 

-Var ute i god tid. Jag rekommenderar att ha minst 5 veckor på er från att ni börjar marknadsföra ert event till genomförande.

-Skippa anmälningslänken till er hemsida där ni tvingar individer att fylla i kontaktuppgifter. Låt deltagarna anmäla sig via Linkedin Events och lägg en länk till ex. Microsoft Live Event. Du kan efteråt följa upp respektive deltagarna via LinkedIn Events. Använd funktionen där ni kan skicka en personlig inbjudan till individer som ni redan är connectade med.

-Med stöd av LinkedIn Events kan ni sända personliga påminnelser direkt till deltagarna.

-Posta länken till ert LinkedIn event löpande på era egna profiler samt företagsprofilen.

-Marknadsför ert LinkedIn event på er blogg och nyhetsbrev.

-Skapa en ikon i er mailsignatur som marknadsför ert event.