Högt antal deltagare på era LinkedIn Events!

Högt antal deltagare på era LinkedIn Events!

Så driver du ett högt antal deltagare att anmäla sig till ert LinkedIn Event! 

Under våren har WEFIND haft två seminarier i ämnet Social Selling där över 900 samt 600 personer anmält sig.

Vi vill dela med oss av 7 insikter om varför vi lyckats så bra.

 

Högt antal deltagare på era LinkedIn Events!

-Var ute i god tid. Jag rekommenderar att ha minst 5 veckor på er från att ni börjar marknadsföra ert event till genomförande.

-Skippa anmälningslänken till er hemsida där ni tvingar individer att fylla i kontaktuppgifter. Låt deltagarna anmäla sig via Linkedin Events och lägg en länk till ex. Microsoft Live Event. Du kan efteråt följa upp respektive deltagarna via LinkedIn Events. Använd funktionen där ni kan skicka en personlig inbjudan till individer som ni redan är connectade med.

-Med stöd av LinkedIn Events kan ni sända personliga påminnelser direkt till deltagarna.

-Posta länken till ert LinkedIn event löpande på era egna profiler samt företagsprofilen.

-Marknadsför ert LinkedIn event på er blogg och nyhetsbrev.

-Skapa en ikon i er mailsignatur som marknadsför ert event.

 

Om ni har möjligheten så rekommenderar vi att testa ert huvudbudskap mot er befintliga kundbas.

Vilket värde, kompetens, information vill ni primärt förmedla. Om detta huvudbudskap är otydligt eller om ni själva inte är säkra på att det är starkt nog för att attrahera deltagare så rekommenderar jag att se över det. Fundera både en och två gånger. En aktivitet som är värdefull att genomföra innan ert beslut är att kontakta några av era befintliga kunder och mät värdet av ert huvudbudskap mot dessa. Förhoppningsvis har ni möjligheten till transparent feedback och därigenom få en bättre förståelse om detta är värdefullt mot nya potentiella kunder.

 

Kontakta oss gärna >>>

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev på LinkedIn.