Varumärkesbyggande via LinkedIn är ett lagarbete!
Här kommer några enkla tips om hur ni gemensamt kan öka synligheten av ert varumärke via LinkedIn.
– Be alla medarbetare att via status raden kommunicera vilket värde de bidrar med till era kunder och inte bara deras titel.
– Strömlinjeforma medarbetarnas bakgrundsbild på LinkedIn.
– Lägga till information om er Linkedin sida i mejl-signaturer.
– Be alla medarbetare att connecta med befintliga kunder och samarbetspartners. De är era främsta ambassadörer.
– Skicka ut påminnelser till medarbetarna att de gärna får integrera med skapade företagsinlägg.
-Se till och uppdatera era medarbetares LinkedIn profiler.
– Sist men inte minst. Se till att medarbetarna förstår syftet med er LinkedIn strategi.
Påmind dig om att ditt personliga varumärke är det som folk säger om dig när du inte är närvarande.
Det är det som skiljer dig från andra människor i världen. Det ger dig en möjlighet att vara unik. Så ta hand om det.
Vad är #varumärke ?
Jag lånar en berättelse jag hörde från en lärare jag hade när jag bodde i USA.
När deras familj var på väg med föräldrarnas bil, satt han som liten pojke i bilens baksäte. Han var så kort så han knappt kunde kika ut genom fönstret. Dock vid varje tillfälle han kunde skymta de stora gyllene bågarna så skrek han Mc Donalds!
Han var bara ett par år gammal och kunde varken läsa eller skriva men när han såg dessa gyllene bågar så betydde dessa något för just honom. Det betydde en chans till en god hamburgare och pommes frites.
Detta är #varumärke.
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev på LinkedIn.
Kontakta oss gärna >>>