Var ditt varumärke , 3 konkreta tips för att utveckla ditt Personliga Varumärke
Var ditt varumärke
Tänk på dig själv som ett varumärke du vill utveckla. Fundera på hur du vill uppfattas av din omgivning både privat och professionellt. Det kanske är så att du önskar uppfattas på ett speciellt sätt utifrån ett specifikt forum eller roll. Det är först när du tydliggjort dessa parametrar för dig själv som du mer strukturerat kan börja arbeta med att utveckla de komponenter du vill förbättra eller förändra. Det är både en rolig och spännande resa.
Marknadsför dig själv
Skämt inte för att marknadsföra dig själv utifrån syftet att dela med dig av erfarenheter. Börja exempelvis i små steg att använda Bloggar, Linkedin, Facebook ect. utifrån syftet att utveckla ditt personliga varumärke. Se över forum där du kan ges möjligheten att hålla små föredrag och vara delaktig utifrån ett område som intresserar dig. Berätta för andra att du brinner för ett specifikt område och att du gärna delar dina tankar.
Bygg endast WIN-WIN relationer
Lägg din tid på att bygga relationer där både partnerna får ett värde utifrån ert nätverkande. Vid de kontakter där detta inte är tydligt rekommenderar jag att inte lägga för mycket tid på att analysera hur eller om ni kan finna denna synergin. Om detta inte är uppenbart från start är det vanligen inte en värdefull kontakt att nätverka mot vid just denna tidpunkt. Det kan dock mycket väl bli det framöver. När det gäller att utveckla ditt personliga varumärke handlar det om att fokusera på kvalitativa relationer framför kvantitativa.
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev på LinkedIn.
Kontakta oss gärna >>>