Sluta skicka kontakt-förfrågningar!

Sluta skicka kontakt-förfrågningar!

Börja istället med att skapa en mjuk interaktion på LinkedIn i flödet mot den individ som du önskar få in i ditt nätverk – innan – du skickar en kontaktförfrågan.

Vad menar vi  med detta?

Jo chansen att personen som du önskar nätverka med släpper in dig i dennes nätverk, ÖKAR avsevärt, om ni på något sätt haft en dialog eller interaktion på plattformen innan. Fundera på om du kan lika, kommentera eller på något annat sätt integrera med dennes innehåll LinkedIn. I många fall är det värt att ha ett flertal kontaktpunkter innan du skickar en kontaktförfrågan.

Du har samtidigt en mycket större möjlighet att skicka en anpassad, påläst och intressant kontakt-förfrågningar om ni redan haft en interaktion på plattformen.

 

Det första intrycket är väl inte så viktigt ?

Eller?

Ett bra första intryck när du nätverkar via Linkedin är ofta avgörande huruvida personen släpper in dig i dennes nätverk eller ej, och görs ofta via en första konkret kontaktförfrågan.

Hur skall jag på ett unikt, professionellt och mjukt sätt påvisa att jag gjort någon form av research?

Nedanstående förslag syftar således till att skapa en kontaktförfrågan med ett innehåll som skapar intresse och har målsättningen att personen inkludera dig i dennes nätverk.

Med andra ord hämta information som du kan använda för att påbörja en personlig dialog redan i kontaktförfrågan.

  • Kika på vilka Linkedin inlägg din kontakt gjort den senaste tiden.
  • Kika på vilka inlägg din kontakt likat, kommenterat samt delat den senaste tiden.
  • Besök verksamhetens hemsida och läs på deras nyhetsdel eller blogg del.
  • Hänvisa till en gemensam kontakt som du verkligen känner bra.
  • Ställ en fråga i din kontaktförfrågan som uppmuntrar individen att agera.

 

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev på LinkedIn.

Kontakta oss gärna >>>