LinkedIns algoritmer. Gissa vad de prioriterar?
1. Kommentarer, actions och feedback från dina kontakter.
2. Nischämnen som skapar värde och diskussioner i trådarna.
3. Relevant unikt icke repetitivt innehåll.
4. Inlägg och actions som behåller individer på plattformen.
LinkedIn algoritmer. Det här är alla värdefulla algoritmer om du har något värdefullt att säga. Var närvarande. Var autentisk. Skapa och dela innehåll som är värdefullt för din målgrupp.
För att uttrycka det enkelt använder LinkedIn dussintals algoritmer för att förutsäga hur relevant ditt inlägg kommer att vara för din publik och rankar det därefter.
LinkedIn driver ditt inlägg initialt till ett mindre urval av din publik och väntar på att se om det skapar engagemang. Beroende på hur det första testet går avgör det sedan om det ska skickas till fler individer i ditt befintliga nätverk eller om det ska sluta visa i flödet.
Simply put : LinkedIn prioritera innehåll som är utformat för att starta en konversation och belönar kommentarer och action på dina inlägg.
Läs hela vår artikel ”En crash course i LinkedIn algoritmer” på LinkedIn.
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev på LinkedIn.
Kontakta oss gärna >>>