Hashtags skall skapa värde för din målgrupp.

 In Okategoriserade

Hashtags skall skapa värde för din målgrupp.

 

Jag får ofta frågan om hur många hashtags man skall använda på sina LinkedIn posts. Det handlar inte om antalet hashtags utan att du får följare att följa respektive hashtag.

Detta får du genom att skapa intressant kompetenshöjande innehåll och således utveckla diskussioner och tankegångar i dina LinkedIn posts.

 

Således bidra med värde till din målgrupp.

 

Hashtags är ett sätt för skribenten att marknadsföra och tydliggöra en röd tråd genom ett specifikt ämne eller exempelvis ett event som hen vill skapa intresse omkring.

Med andra ord använd hashtags på ett sätt så att det underlättar för de följare du har i din målgrupp.

Hashtags skall skapa värde för din målgrupp.

 

Två exempel:

Jag använder #Digitalprospektering i flera av mina content/blogginlägg för att de individer i min målgrupp som vill följa detta ämne, enkelt och smidigt skall kunna göra detta.

Jag använder #27septGBG för ett kundevent vi kör nu i Göteborg den 27 september. Så att min målgrupp enkelt och smidigt skall kunna följa och anmäla sig till detta event om de finner detta värdefullt.

 

Recent Posts

Leave a Comment

Vill du bli uppringd?