Trovärdighet hos era prospekts.

  1. Arbeta aktivt med att öka företagets unika följare på sociala medier genom att löpande presentera nyheter, marknadsaktiviteter, nya kunder m.m
  2. Vid en invändning i en affärsprocess, fundera alltid på vilket värde du kan bidra med utan och sänka prislappen. En sänkt prislapp skapar i sig inget extra värde till lösningen eller tjänsten.
  3. Följ alltid upp era förlorade affärer genom att ta en personlig kontakt mot beslutsfattaren. Chansen finns att de inte kommit vidare med vald lösning eller att det aldrig genomfördes något annat inköp – Det blir er tur nästa gång.
  4. Sträva efter att göra all kommunikation personlig och se till att alltid använd mottagarens namn oavsett om du använder marketing automations lösningar.
  5. Säkerställ så dina prospekt uppfattar affärsprocesser som transparent. Avsiktliga likväl som oavsiktliga dolda agendor i marknadsföring och försäljning är inte värdeskapande.
  6. Rekommendera alltid dina konkurrenters lösningar och tjänster om dessa passar kunden bättre.