Ditt personliga varumärke är…

…det som folk säger om dig när du inte är närvarande.

Det är det som skiljer dig från andra människor i världen. Det ger dig en möjlighet att vara unik. Så ta hand om det.

 

Vad är #varumärke ?

Jag lånar en berättelse jag hörde från en lärare jag hade när jag bodde i USA.

När deras familj var på väg med föräldrarnas bil, satt han som liten pojke i bilens baksäte. Han var så kort så han knappt kunde kika ut genom fönstret. Dock vid varje tillfälle han kunde skymta de stora gyllene bågarna så skrek han Mc Donalds!

Han var bara ett par år gammal och kunde varken läsa eller skriva men när han såg dessa gyllene bågar så betydde dessa något för just honom. Det betydde en chans till en god hamburgare och pommes frites.

Detta är #varumärke.

 

Jag tycker man skall utveckla sitt personliga varumärke av tre primära anledningar.

1 Det öppnar upp spännande och intressanta möjligheter på det professionella planet.

2 Du utvecklas som människa och får en roligare och berikande vardag.

3 Du ges möjligheten att utveckla andra människors varumärken.

Ett värdefullt första steg i att utveckla sitt personliga varumärke är att skapa sin egna unika ” Varumärkesvision ” – Detta är en vision och målbild om hur du vill tolkas av andra personer i din omgivning, kort och koncist summerat.

 

Vad bör du tänka på när du utvecklar din varumärkesvision ?

1.Identifiera vad du drivs av för värderingar och rangordna dessa.

2.Identifiera vad du har för karaktärsdrag och rangordna dessa.

3.Identifiera vad du har för kvaliteter och rangordna dessa.

4.Identifiera vad du har för passioner och rangordna dessa.