Därför skall du blogga på LinkedIn
Många tror att publicering av innehåll någon annanstans än sin egen blogg och hemsida inte skulle vara till nytta, eftersom de skulle driva trafik till någon annan webbplats. Men blogga på LinkedIn kan absolut driva fler läsare till din blogg och hemsida.
Enligt den senaste har LinkedIn mer än 750 miljoner användare, varav 300 miljoner är aktiva på plattformen varje månad. Dessa siffror talar tydligt om vilken stor exponeringen och räckvidden som du kan dra nytta av om du skulle börja blogga på LinkedIn.
Det bästa av allt är att det är gratis.
Du behöver inte köpa ett domännamn, betala för annonser eller något annat för att öka din exponering. Allt du behöver göra är att registrera dig för ett Linkedinkonto och börja skapa innehåll.
LinkedIn användare letar ofta information relaterad till deras bransch eller nisch, så du har stora möjligheter att visa dem vad du kan och positionera dig själv som en resurs inom ditt område.
LinkedIn handlar om att bygga relationer, och du kan bygga starka och meningsfulla sådana genom att ge dina kontakter ett värde baserat på deras intresse.
På LinkedIn är delning också värdeskapande för dig. Dina kontakter kommer att dela dina artiklar med sin publik om de finner dem relevanta och intressanta, vilket hjälper dig att utöka din räckvidd. Sedan kommer deras kontakter att läsa och dela dem om de finner dem värdefulla.
Därför skall du blogga på LinkedIn
Påmind dig om att människor inte alltid minns vad du sagt eller gjort. Men de minns hur Du fick dem att känna.
Var mer nyfiken än informativ. Ställ frågor. Visa att du är intresserad av personen i sig. Använd drivkraften av denna tes. Men gör det på ett transparent och ödmjukt sätt annars blir du genomskådad.
Lycka till med ditt bloggande på LinkedIn och tack för att du läser denna blogg.
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev på LinkedIn.
Kontakta oss gärna >>>