Vi ser till att just deras målgrupp och direkta beslutsfattare ser deras varumärke och erbjudande. Här finns det stora möjligheter att parametersätta annonseringen utifrån just vår kunds behov, budget och önskemål.
Digital annonsering på används för att sprida varumärkeskännedom, utveckla employee branding, skapa bättre rekryteringsmöjligheter eller generera leads och öka försäljningen.
I en dialog med kunden skapar vi annonseringen i form av bild, text, content, parametersättning samt eventuell call to action. Under annonsens livstid har vi en dialog omkring annonsens räckvidd och resultat samt en tydlig uppföljning för att underlätta analysen och resultatet av annonseringen.
När du börjar köra digitala B2B annonser är det viktigt att veta vem du försöker nå, så att du kan skräddarsy ditt annonsformat och innehåll så att det matchar din målgrupps behov och intressen. Det finns en mängd olika kriterier som du kan använda för att rikta in dig på din målgrupp.
När du kör sponsrat innehåll kan du välja mellan flera typer av annonser. Så som sponsrat innehåll, Inmail och Textannonser.
När du har valt din annonstyp vill du välja det annonsformat som fungerar bäst för din kampanj. Vilken typ av annonsformat beror på vilken typ av annonsinnehåll du kör. Det finns en mängd olika format du kan välja att göra en tilltalande annons.
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev på LinkedIn.
Följ gärna vår blogg