Öka er trovärdighet på LinkedIn
1. Genomför en värdeskapande marknadsundersökning – som skapar värde för företag och organisationer i er bransch – som ni sedan delar med er av till befintliga kunder och prospekts.
2. Involvera alltid era trognaste kunder i era marknadsaktiviteter genom att låta dem berätta om hur ni gemensamt skapat ett värde för deras verksamhet.
3. Följ alltid upp era förlorade affärer genom att ta en personlig kontakt med beslutsfattaren. Chansen finns att de inte kommit vidare med vald lösning eller att det aldrig genomfördes något inköp – Det blir er tur nästa gång.
4. Vid en invändning i en affärsprocess, fundera alltid på vilket värde du kan addera utan och sänka prislappen. En sänkt prislapp skapar i sig inget extra värde till lösningen eller tjänsten.
5. Säkerställ så dina prospekt uppfattar affärsprocesser som transparent. Avsiktliga likväl som oavsiktliga dolda agendor i marknadsföring och försäljning är inte värdeskapande.
En liten notis :
Ge mer än du tar. Bli den personen i ditt nätverk som andra vänder sig till för kompetens och feedback. På sikt kommer detta innebära att du utökar ditt nätverk med kontakter som verkligen vill ta sig tid att stöta dig.
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev på LinkedIn.
Kontakta oss gärna >>>