Skapandet av ett varierande content är enkelt!

Skapandet av ett varierande content är enkelt!

Skapandet av ett varierande content är enkelt!

Eller?

 

Sitter ni med utmaningar när det gäller att skapa ett varierande content på LinkedIn som skapar värde för er målgrupp ?
Lugn ni är inte ensamma.

Nedan ser ni tips på hur ni kan variera ert content flöde.

 

▶️ 1 content inlägg i veckan som publiceras på er företagsprofil samt era utvalda profiler på LinkedIn som utgår från er kompetens och ert fokusområde.

▶️ 1 gång i månaden presenterar ni en person som arbetar hos er i form av en serie som ni döper till ”Vi som arbetar på företag X”.

▶️ 1 content inlägg i veckan som hänvisar till en intressant artikel från annan källa men som lyfter det område ni verkar inom.

▶️ 1 gånger i månaden lyfter mi något intressant kundmöte, aktivitet eller partnersamarbete.

▶️ 1 gång i månaden lyfter ni något lite mer personligt som ni gör inom företaget. Exempelvis om ni bidraget med ett socialt arbete inom verksamheten.

▶️ 1 gång i månaden lyfter ni något övrigt inom er verksamhet. Exempelvis som att berätta att ni fått utmärkelsen Great Place to Work.

▶️ Glöm inte att webbinarier, tävlingar, pools och sponsrat content är ett utmärkt sätt att skapa variation och värde till er målgrupp.